Step aerobik


Step aerobik je vrsta aerobika koja se izvodi uz pomoć stepera - platforme visine 10 - 25 cm. On je razvijen da bi se omogućila aktivnost koja je po intenzitetu nešto lakša od klasičnog aerobika, ali je podjednako izazovna i interesantna. Steper ima podizače sa strane, tako da možemo uskladiti stepen vežbanja sa sopstvenim sposobnostima: sto je više steper podignut, težina vežbanja se povećava. Osobe koje ne vole statične aerobik vežbe, naći će sebi izuzetnu zamenu step aerobikom, koji se sastoji od mnogobrojnoh skokova, poskoka, koraka i okreta koreografijom uklopljenih u jednu celinu koja liči na moderan ples. Step zahteva timski rad i izražen osećaj za ritam, kako bi pokreti bili uskladeni i unificirani. Osnovna ideja step aerobika je penjanje na platformu i silazak sa nje. Prilikom ovakvog vežbanja najviše aktiviramo mišiće nogu, posebno listove i butne mišiće.

EFEKTI Step vežbanja su:

Koje su tehnike step aerobika?

Najvažnije je primeniti pravilno izvodenje svih pokreta. Da bi ste to uspeli držite telo pravo, glavu gore, ispravite leda, zategnite trbušne mišiće. Pri penjanju na platformu, zgazite punim stopalom. Osobe koje su imale zdravstvenih tegoba sa kolenima trebalo da konsultuju lekara pre nego što započnu ovu aktivnost, jer step aerobik intenzivno aktivira zglob kolena. Pošto je celo telo u pokretu vežbaju se sve mišićne grupe, ali su najizraženiji efekti na mišićima nogu i struka. Pored osnovnih step koraka (basicstep, v step, knee up, step touch, kick) postoje i složeniji pokreti koje formiramo od osnovnih: okret sa strane na stranu, preskok preko stepera sa okretom, silazak sa stepera ka kraju na kome ne radimo(turn step, mambo, basic mambo, l step). Izvodjenje koraka je uskladjeno sa muzikom. Muzika odredjuje brzinu kojom ćemo izvoditi pokrete.



Koliki treba da bude steper?

Početnici treba da krenu sa platformom visine 10 cm. Visina Vašeg koraka zavisi od fizičke sposobnosti, kondicije i veštine step vežbanja. Kako napredujete sa programom povisite platformu ali tako da ugao kolena ne prelazi 90 stepeni. Najpopularnije platforme su od 15 i 20 cm.







Sta se dešava tokom treninga?

Na prosečnom, 50-o minutnom treningu sagorećete 250-400 kalorija, u zavisnosti od nivoa vežbanja i telesne težine. Posle vežbanja osetićete se bolje i puni energije jer ste za svoje zdravlje i izgled učinili nesto pozitivno.



Početnici

Ako do sada nikada niste vežbali step krenite laganim tempom. Setite se da svako putovanje počinje najobičnijim korakom. Preporučljivo je da pre početka bavljenja step aerobikom nekoliko dana šetete ili trčite, kako bi stekli kondiciju. Najbolji aerobik program je onaj koji je po Vašem ukusu.








home page   prethodna   sledeća